הסכם ממון

הסכם ממון

עורך דין הסכם ממון מסייע לקבוע כל קביעה באשר לחלוקת הרכוש לרבות רכוש עתידי כגון מתנות או ירושות

עורך דין משפחה ומגשרת איריס שוורץ מתמחה בדיני משפחה ובעלת ניסיון עשיר של 21 שנים בעריכת הסכם יחסי ממון ובייצוג של ידועים בציבור בתהליכי פרידה.

למידע אודות הסכם ידועים בציבור >>

מהו הסכם ממון?

בהסכם זה בני הזוג יכולים לקבוע בעצמם, כיצד יתחלק רכושם במידה ויתגלה בעתיד סכסוך ביניהם אשר יגרום לפירודם וכן לקבוע היכן יתנהלו הליכי הגירושין, וזאת כאשר הם ביחסים טובים.

בהסכמי יחסי ממון או בשמם האחר הסכמי ידועים בציבור, ניתן לקבוע כל קביעה באשר לחלוקת הרכוש לרבות רכוש עתידי כגון מתנות או ירושות.
בני הזוג יכולים לקבוע בעצמם, כיצד יתחלק רכושם במידה ויתגלע בעתיד סכסוך ביניהם, אשר יגרום לפירודם. כמו כן ההסכמה ביניהם תסייע לקבוע היכן יתנהלו הליכי הגירושין, וזאת כאשר הם ביחסים טובים.

ללא הסכמים בנושא ממון, על פי חוק יחסי ממון חל איזון משאבים בין בני הזוג. חוק זה קובע כי הרכוש שנצבר במהלך הנישואין יתחלק שווה בשווה בין בני הזוג עם פקיעת הנישואין פרט למתנות, ירושות ופיצויים בגין נזקי גוף.
חוק יחסי ממון קובע כי חלוקת רכוש תבוצע רק לאחר ביצוע הגט. מאחר וגט ניתן להתבצע רק בהסכמת שני הצדדים, גורר הדבר סחטנות בגט.

הסכמים בנושא ממון מונעים מצב זה על ידי התניה שונה, ניתן לקבוע כי חלוקת רכוש תהיה ללא קשר למתן הגט עצמו. בניגוד להסכם יחסי ממון אשר בני הזוג מכינים בעת שהיחסים טובים, הסכם גירושין נעשה כאשר מתגלה סכסוך בין בני הזוג והם מבקשים לפרק את השותפות. הסכמי גירושין עוסקים בכל היבטי הפירוד, כגון: חלוקת הרכוש, מזונות ילדים, זמני שהות ומשמורת הילדים ועצם הגירושין בבית הדין הרבני.

הסכם ממון

יתרונות בעריכת הסכם יחסי ממון

  1. הסכמה בנושאי ממון עשויה למנוע הליכים משפטיים קשים וארוכים במקרה של גירושין.
  2. ההסכם מגן מפני דרישות בלתי הגיוניות וסחיטה של בן הזוג אשר אינו חפץ בגירושין. במידה שקיים הסכם יחסי ממון מאושר, ניתן לאכוף את ההסכם ולכפות את ביצוע תנאיו הממוניים.
  3. הסכם זה יוצר יציבות ובטחון במערכת היחסים בין בני הזוג. כל צד יודע את מעמדו ובהתאם
    לכך יכול לכלכל את צעדיו. יובהר כי בהסכמי ממון ניתן להציב אפשרויות רבות למקרה שצד חלש יותר ומגיע ללא רכוש לנישואין ומעוניין להבטיח את עתידו ועתיד ילדיו במקרה של פרידה וגירושין לדוגמה על מנת שלא יתאפשר מצב אישה תשאר ללא בית לה ולילדיה וללא סכום כסף כלשהו.
  4. ההסכמה בנושאי ממון מגנה על ילדים מנישואים ראשונים ועשוי למנוע מתיחות ולשפר את היחסים בין הילדים מן הנישואים הראשונים לבין בן הזוג של האב/אם מן הנישואים השניים.
  5. ההסכם יוצר הגנה מפני נושים של אחד מבני הזוג. הסכם יחסי ממון הקובע חלוקת רכוש מעניק הגנה לבן הזוג ומונע אפשרות כי נושים יקדימו את זכויות בן הזוג.
  6. הסכם שקובע חלוקת רכוש מיד עם פרוד הצדדים מאפשר חלוקת הרכוש מיידית במקרה של פרידה.
    במקרה כגון זה אין צורך לחכות לאחר מועד סידור הגט לצורך חלוקת הרכוש כפי שקובע החוק.

הסכם חיים משותפים

הסכם שנערך בין בני זוג הבוחרים שלא להינשא זה לזו – חוק יחסי ממון אינו חל עליהם אלא הלכת השיתוף ויש להוכיח כוונת שיתוף ספציפית.
הסכם לחיים משותפים ידועים בציבור נערכים אף בפרק ב – כאשר בני זוג בוחרים להתגורר יחדיו ולנהל משק בית משותף ו/או כאשר חפצים לערוך הפרדה רכושית.

עורכת דין משפחה ומגשרת איריס שוורץ בעלת ניסיון של 21 שנים בדיני משפחה ובעלת מומחיות רבה בעריכת הסכמי יחסי ממון או הסכמי חיים משותפים ובייצוג של ידועים בציבור בתהליכי פרידה.
היא תוכל לסייע לכם להגיע להסכם שיספק לכם ודאות לגבי עתידכם, ושיכיל פתרונות מעשיים לכל נקודות המחלוקת שעלולות להתעורר ביניכם, ולייצגכם במידה והיחסים יעלו על שרטון ויגיעו לכדי פרידה.

נושאים קשורים: